I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 10. august 2013

Røde huset backyard ultra 2013

Start første runde.
Nå har jeg startet i to ultraløp - men har fortsatt til gode å løpe en ultradistanse (mer enn 50 km). Jeg hadde heller ingen plan om å gjøre det i går.
Røde huset backyard ultra er et løp som arrangeres av Sharon Broadwell, første gang var i fjor.
Utgangspunktet er et hus i Gaustadveien i Oslo. Start hver time hvor det løpes en kupert runde på 6,5 km (ca. 3 km på sti). Løpet er over når ingen lenger ønsker å starte på en ny runde.

Helt siden jeg meldte meg på har jeg vært skråsikker på at jeg skulle løpe fem runder i årets løp. I fjor løp jeg fire. Dessverre ble det med bare fire i år også...
Rundene gikk mye lettere i år enn i fjor - og jeg hadde god fart. Det var også etter planen. Jeg skulle jo ikke løpe ultra, så jeg kunne dra på littegranne mer enn de som skulle løpe veldig langt.

Jeg fikk det litt travelt om morgenen før løpet, og kom på ut døra at jeg hadde glemt å spise lunsj slik jeg hadde tenkt. Merket ikke det før fjerde runde. Før jeg løp ut på den, lurte jeg på om jeg burde spist litt og drukket litt mer. Men siden jeg hadde fått hold på høyre side av iskaffen jeg drakk mellom andre og tredje runde, valgte jeg å utsette matinntaket en runde til.
På vei opp alle bakkene på første halvdel av løypa kjente jeg at jeg var både skikkelig sulten OG tørst. Dessverre gikk det raskt over i voldsom kvalme og svimmelhet på vei ned igjen. Skikkelig urutinert! Siden jeg bare var ute etter en god langtur likevel, hoppet jeg av mens leken enda var god og startet på banketten.
Jeg tar det igjen til neste år...

Hadde desto mer stamina på banketten. Så det ble fire runder løping og fem og en halv runde bankett i år!

Veldig mange løp videre, og jeg så på at den ene etter den andre overgikk seg selv. Moro! Vinneren av dameklassen ga seg etter 9 runder og vinneren av herreklassen etter 13. Respekt! Da var jeg hjemme i min egen seng for lengst.

Resten fortelles i billedform nedenfor. Jeg tok en Frode og løp med kamera på første runden. Se for øvrig opp for sterke bilder - nå er dere advart, så ikke skyld eventuelle øyeskader på meg.

Takk alle fantastiske løpevenner for nok en hyggelig dag i deres selskap, og aller mest til Sharon som arrangerte dette for oss. I'll be back next year!
Hils på Doffen. Typisk hunderase som nok passer bedre som tilskuer enn som treningskamerat - også var han så glad i svette?!...
Sharon forklarer reglene.
Det blir snart verre...
Bengt var på plass.
Christopher og Trond likeså.
Synne og Marit var hjertelig til stede.
En svensk Borat (au!)...
Om noen lurer. Erik Sjøqvist skal gifte seg snart. Og når en storløper skal gifte seg, blir selvsagt utdrikningslaget avholdt på et ultraløp. Drikkebeltet fikk påfyll av rom og cola mellom hver runde. Jeg kan opplyse om at det mangler bilde på wikipediasiden hans... Erik løper alltid fort - også denne gangen. Så hva folk må ha tenkt som så en mann i trusevest suse forbi i Sognsvannområdet lørdag ettermiddag kan jeg bare tenke meg.
Siri var også med.
Andreas - MED løpeskjørt så klart (denne gangen en litt mer diskre variant).
Det er bratt de første kilometerne.
I en liten del av løypa minglet vi med Oslo triathlon. Vi løp sørover, de nordover. Heiet entusiastisk på alle - mange så ut til å trenge det...
I ryggen på Bengt
Pause
Espen har startet banketten - imponerende nok med medbragt ølglass.
Fint skar det vara...
Start på sjette runde. Marit og Siri er fortsatt med. Respekt!
Christopher, Bengt, Trond og Leila godt i gang med bankett.

4 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke få sagt det nok mange ganger: dette arrangementet, konseptet og løypa er bare helt knall! :-) Well done!

    SvarSlett
    Svar
    1. True that! Du skulle tatt deg en tur når du likevel ikke skulle kjøre triatlon. :-)

      Slett
  2. Woopwoop, mye godfølelse i de bildene der! Storkoste meg fra ende til annen. Høydepunktet var pilsen og latterkrampene etterpå - tusen takk for selskapet, og vi sees til Mærraøllen! Nei, vi sees vel forhåpentligvis før :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi sees da vel før det. Skiløpet! Mærraølen altså, gleder meg allerede... :-)

      Slett

Related Posts with Thumbnails